keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Logomosta himaan


Olin pulpahtamassa Turun uuden Logomon näyttelyssä. Anti oli hyvä, ja paikoin hyvinkin väkevä.


Ehkä vahvimmin puhutteli Zed Nelsonin valokuva 9 -vuotiaasta Katiesta.

Tyttö oli voittanut lasten kauneuskilpailun.
Hänet oli meikattu aikuisten tavoin, puettu tietynlaiseen vaaleanpunaiseen asuun, pyöritelty koruihin, voittohuivi olkapäälle ja tietenkin se idioottimainen kruunu päähän.

Kaikki oli aikuisten hänen päällensä laittamaa.

Kuva oli kuva aikuisten maailmasta.


Tytön katse on harvinaisen tyhjä.
Kuvassa ei näy tyttöä enää ollenkaan.


Puheen alla oleva valokuva näkyy tämän takaa.

3 kommenttia:

  1. J.K:
    "Lasten kauneuskilpailu".

    Alusta loppuun mieltä vailla.
    No, vapaa markkinatalous tarkoittaa mm. sitä, että moraalin vetoketjun auetessa paljastuu aina uutta markkinapintaa, ja periaatteessa kaikki päähänpistot ja perversiot ovat tervetulleita, jos ne lisäävät taloudellista toimeliaisuutta ja ne voidaan tuotteistaa ja hintalaputtaa kauppaan myytäväksi.

    VastaaPoista
  2. suomessakaan ei kuulema ole enää harvinaista, että vanhemmat ostavat 18 vuot täyttäneelle tyttärelleen lahjaksi silikonirinnat

    VastaaPoista
  3. Sama Zed oli ottanut kuvan "tavallisesta kadunnaisesta", joka oli lehti-ilmoituksen innostamana extemporesti ostanut itselleen vaginan nuorennusleikkauksen. Niin sanotun eliitin friikkaus on kukkaron avulla lähentynyt rahvasta.

    Mutta onko tällaisilla asioilla mitään väliä? Mitä välii mitä kukakin tekee?

    No, arvotkin ovat edellisten jälkeläisiä. Tulevaisuudessa nähdään yhä hurtimpaa touhua. Ainakin taidevalokuvaajilla piisaa aiheita.

    VastaaPoista